Regulamin galerii
Postanowienia ogólne
- Organizatorem aukcji jest Art Gallery cavaletto.pl - prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą MGN Group Mieczysław Pędlowski, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, z siedzibą przy ulicy Słowiańskiej 2 m.5, 59-100 Polkowice, NIP: 6921114724, REGON: 021888986 zwany dalej „Organizatorem”.
Definicje
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie dokonuje Zamówienia w serwisie Internetowym.
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną, korzystającą z serwisu internetowego w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedmiot transakcji - zwany zamiennie „Obiekt” - wymieniony i opisany w serwisie internetowym, a którego dotyczy Umowa sprzedaży.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Obiektów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawarta pomiędzy Sprzedającym a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sprzedającego.
- Twórca - Sprzedający udostępnia zarejestrowanym Twórcom Serwis internetowy Cavaletto.pl, oraz zajmuje się promocją twórców i ich dzieł sztuki,
- Serwis Internetowy lub Sprzedający – serwis internetowy dostępny pod adresem https://cavaletto.pl za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie.
- Konto – konto Klienta założone przez niego w Serwisie internetowym zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie,
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
Przedmiot sprzedaży
- Przedmiotami sprzedaży są dzieła sztuki, a w szczególności obrazy i rzeźby, pochodzące bezpośrednio od ich twórców lub właścicieli, które zostały przyjęte do sprzedaży na podstawie umowy komisu lub zostały nabyte przez Sprzedającego i stanowią jego własność.
- Obiekty oferowane przez Serwis internetowy mogą nosić ślady upływu czasu i indywidualne cechy. Sprzedający zobowiązuje się dochować staranności w opisie obiektów oraz dostarczać je bez wad, z wyłączeniem wad wskazanych w ofercie sprzedaży.
- Warunkiem przyjęcia obiektów do Serwisu internetowego jest złożenie oświadczenia przez właścicieli obiektów, że obiekty te są oryginalne, stanowią ich własność i nie naruszają praw autorskich osób trzecich.
- Prezentowane w Serwisie internetowym zdjęcia oferowanych obiektów mogą się różnić od oryginału w zakresie barw oraz widoczności faktur.
- Sprzedający jest właścicielem wszystkich zdjęć umieszczonych w Serwisie internetowym, chyba że zaznaczono inaczej. Zabronione jest korzystanie z treści publikowanych w serwisie bez wyrażonej na piśmie zgody Sprzedającego.
Zamówienia, zawarcie umowy sprzedaży i dostawa
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie realizacji Zamówienia.
- Przeglądanie oferty serwisu oraz kierowanie zapytań nie wymaga od Klienta rejestracji w serwisie. Rejestracja w serwisie jest potrzebna do utworzenia Konta użytkownika udostępniającego pełną funkcjonalności serwisu, m.in. profil użytkownika z listą ulubionych produktów, automatycznych powiadomień o nowościach itp.
- Zamówienia można dokonać poprzez Serwis Internetowy oraz bezpośrednio poprzez kontakt telefoniczny lub mailowy.
- Wszystkie ceny podane w serwisie są cenami brutto podanymi w złotych polskich.
- Zamówienia można zrealizować poprzez:
- odbiór osobisty w wybranej przez Ciebie siedzibie (adresy w zakładce kontakt)
- dostawę kurierem na adres wskazany przez Klienta - na terenie Polski odbywa się na nasz koszt - Serwis internetowy nie odpowiada za utratę obiektów lub szkody wyrządzone przez firmy kurierskie.
- dostawę VIP - firmowym transportem w terminie dogodnym dla Ciebie.
Koszty wysyłki na terenie Polski są zawarte w cenie, za wyjątkiem usługi transportu VIP, w przypadku której należy wcześniej ustalić szczegóły, tj. koszt i preferowany termin dostawy.
- Zamówienia można składać 24/7, za wyjątkiem przerw technicznych lub awarii skutkujących brakiem dostępu do serwisu.
- Klient jest odpowiedzialny za prawidłowe wypełnienie formularza zamówienia i dane kontaktowe w tym dokładny adres, na który nabyte obiekty mają być wysłane oraz numer telefonu i adres e-mail.
- Do zamówienia dołączony jest dokument sprzedaży, zgodny z przepisami podatkowymi oraz certyfikat autentyczności wystawiony przez Artystę i/lub Sprzedającego.
- Złożenie zamówienia jest równoznaczne z wyrażeniem zgody Klienta na umieszczenie jego danych osobowych w bazie danych serwisu w celu ich przetwarzania w związku z realizacją Zamówienia. Dane osobowe będą chronione zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2002r., Nr 101 poz. 926 z późn. zm.) oraz Polityką prywatności.
- Po złożeniu przez Klienta zamówienia, otrzyma on automatyczną odpowiedź serwisu potwierdzającą otrzymanie zamówienia.
- Czas realizacji zamówienia nie powinien przekroczyć 7 dni roboczych licząc od daty wpłynięcia płatności. W szczególnych przypadkach, np. gdy Autor obiektu mieszka poza granicami PL, Sprzedający ustala z Klientem, termin dostawy.
- W przypadku odstąpienia od realizacji zamówienia przez którąkolwiek ze stron zgodnie z pkt. 33 lub 34 powyżej serwis zwróci Klientowi wszelkie wniesione przez niego wpłaty.
Twórca
- Twórca oświadcza, że jest autorem oferowanych przez niego obiektów.
- Twórca jest zobowiązany do skonfigurowania swojego sklepu poprzez podanie treści zawartych w jego profilu, tj. podanie danych, zdjęć i noty biograficznej w celu firmowania swoich produktów.
- Każdy Twórca wysyła swoje produkty we własnym zakresie.
- Koszt wysyłki zawarty jest w cenie obiektu.
- Cavaletto.pl nie pobiera żadnych opłat za założenie konta Twórcy, ani za założenia profilu jego sklepu.
- Cavaletto.pl pobiera prowizję od sprzedaży. Użytkownik ustala cenę wystawianych produktów poprzez doliczenie prowizji dla Cavaletto.pl. Wysokość prowizji ustalana jest indywidualnie.
- Cavaletto.pl generuje Fakturę oraz przelewa Twórcy środki ze sprzedaży przedmiotów w serwisie raz w miesiącu, najpóźniej w pierwszych dniach następnego miesiąca na wskazane w profilu Twórcy konto bankowe.
- Cavaletto.pl nie pobiera opłat za przelew środków dla Twórcy za miesiąc rozliczeniowy.
Płatności
- Operatorem płatności jest Przelewy24,
- Otrzymanie płatności jest warunkiem dostarczenia zamówienia przez Sprzedawcę.
Zwroty i Reklamacje
- Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo do zwrotu obiektów zakupionych w sprzedaży galeryjnej w trakcie 14 dni od ich otrzymania.
W celu odstąpienia od umowy należy skontaktować się pod adresem zwrot@cavaletto.pl
oraz dostarczyć zwracane prace na adres:
Art Gallery Cavaletto
ul. Słowiańska 2/5
59-100 Polkowice
W przypadku nabycia pracy w drodze licytacji prowadzonej publicznie, nie ma możliwości odstąpienia od umowy, ani zwrotu, nawet jeśli udział w licytacji odbywa się zdalnie (telefon, internet).
- W przypadku zwrotu, Serwis zwróci wszystkie otrzymane od Klienta płatności.
- Zwrot płatności nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu przez serwis zwróconego przedmiotu, pod warunkiem, że Klient zwróci przedmiot w stanie niezmienionym od tego, w jakim ów przedmiot zakupił. Klient zobowiązuje się do prawidłowego zabezpieczenia zwracanej przesyłki.
- Przy zwrotach krajowych w przypadku zwrotu zakupionego przedmiotu serwis zwraca Klientowi koszt odesłania przedmiotu do wysokości kosztów przesyłki podanych w ofercie.
- Prawo do zwrotu nie przysługuje w przypadku, gdy nabyty obiekt został dostosowany lub przetworzony na życzenie klienta, w szczególności oprawiony w ramę lub zdjęty z blejtram. Dzieła zakupione po wcześniejszym obejrzeniu i odebraniu ich osobiście nie podlegają zwrotom.
- Klient może złożyć reklamację dotyczącą zakupionego przedmiotu pod adresem biuro@cavaletto.pl lub w formie pisemnej na adres Sprzedawcy. Poprawnie złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej:
- imię, nazwisko, adres, adres e-mail Klienta,
- obiekt oraz datę zakupu reklamowanego przedmiotu,
- żądania Klienta, okoliczności uzasadniające reklamację
- Sprzedawca rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych jest MGN Group Mieczysław Pędlowski, z siedzibą przy ulicy Słowiańskiej 2 m.5, 59-100 Polkowice.
- Sprzedawca przetwarza następujące dane osobowe Klientów: imię, nazwisko, telefon kontaktowy, adres poczty elektronicznej.
- Dane osobowe Klientów będę przetwarzane wyłącznie w celu przygotowania, przeprowadzenia i rozliczenia zamówienia.
- Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody Klienta (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Uczestnik ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie; co nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Podanie danych osobowych przez Klienta jest niezbędne do zawarcia umowy sprzedaży.
- Klient ma prawo do żądania od Sprzedawcy dostępu do danych osobowych dotyczących siebie, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania; oraz posiada prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych – na zasadach wskazanych w obowiązujących przepisach dotyczących ochrony danych osobowych, w szczególności RODO.
- Klient ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, w trybie i na podstawie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, w szczególności RODO.
- Dane osobowe Klientów nie będą przekazywane żadnym odbiorcom, z wyłączeniem firm kurierskich oraz odbiorców będących państwowymi organami uprawnionymi na podstawie odpowiednich przepisów do żądania od Sprzedawcy wydania danych osobowych Klientów.
- Sprzedawca będzie przetwarzał dane osobowe Klientów wyłącznie w niezbędnym zakresie, w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych, w tym z RODO. Dane osobowe Uczestników będą przetwarzane wyłącznie przez osoby upoważnione przez Sprzedawcę, w sposób zapewniający ich integralność i bezpieczeństwo.
- W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, możliwy jest kontakt pod adresem ido@cavaletto.pl.