Strona internetowa cavaletto.pl wykorzystuje pliki cookie, które mogą być wykorzystywane do świadczenia usług na rzecz użytkownika.
Niektóre pliki cookie takie jak pliki sesyjne są niezbędne do prawidłowego działania serwisu,
inne mogą być wykorzystywane przez firmy badawcze w celach statystycznych.
Aby zaakceptować wyłącznie pliki cookie niezbędne do działania serwisu prosimy kliknąć przycisk ZAAKCEPTUJ TYLKO NIEZBĘDNE PLIKI COOKIE.
Aby zaakceptować wszystkie pliki cookie prosimy kliknąć przycisk ZAAKCEPTUJ WSZYSTKIE PLIKI COOKIE.
Rocznik 81, pochodzi z Rzeszowa, mieszka i pracuje w Portugalii. Artysta malarz, grafik, autor rysunków, ilustracji książkowych i magazynowych, absolwent warszawskiej ASP (Wydział Grafiki).
Artysta współpracuje z szeregiem firm i instytucji (EMPIK, RESERVED, TATUUM, DAGMA ART, Wydawnictwo WASOWSCY, Fundacja MAESTRO, FABRYKA PORCELANY AS ĆMIELÓW, Confashions Kuwait, ArtSpace Q8), jego praca pojawiła się w wydaniu brytyjskiej edycji VOGUE, poświęconej 100-leciu tego kultowego magazynu. Pomysłodawca i kurator cyklu wystaw Jasinski&friends. Fascynuje go ludzkie ciało i jego deformacja – temu tematowi poświęcił pracę dyplomową oraz kilka publikacji. Czynnie wspiera aukcje charytatywne oraz inicjatywy promujące Polskę w świecie.
Od artysty:
Kiedy byłem mały rysowałem Mamie po książkach. Teraz książki szanuję dużo bardziej, a to co siedzi mi w głowie przelewam na płótno. Rysunek zawsze był kluczową częścią mojego malarstwa, to chyba dlatego, że studiowałem na Wydziale Grafiki warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Staram się pozostawiać w moich obrazach jak najwięcej szkicowości i ostrości linii. Mocno zdefiniowane linearnie kształty pociągają mnie dużo bardziej niż rozmyte plamy koloru.
Jednocześnie kolor jest najważniejszy. Lubię mocne i antagonistyczne zestawienia kolorystyczne, energetyczne malowanie gestem jak i jednolite, płaskie plamy. Nigdy nie musiałem długo zastanawiać się nad użyciem koloru, to raczej on kieruje mną niż odwrotnie.
Jestem zagorzałym przeciwnikiem dorabiania teorii do malarstwa i zawsze z dużą trudnością przychodzi mi odpowiadanie na pytania „co artystę zainspirowało?“, „dlaczego po prawej stronie obrazu siedzi kot?“… a dlaczego nie?! Malowanie z serca właśnie tym się chyba wyróżnia, że nie planuję obrazu z wyprzedzeniem, górę bierze instynkt, a pędzel staje się przedłużeniem mojej ręki.
Każdy obraz to kilkadziesiąt godzin z mojego życia, moje radości i moje nastroje.